ðدروس تئوری
ـ پیش خوانی کردن دروس، تمرین و خواندن دروس بعد از تدریس در همان روز
ـ درست کردن جدول برای دروس تئوری مانند آشنا شدن با بناها برای طبقه بندی سال ساخت بناها خصوصیات بناها
ـ طرح سوالات تستی از دروس
ـ یادداشت برداری نکات مهم درس و خلاصه نویسی
ð دروس عملی
ـ سعی شود سهم زیادی از کارهای عملی مانند اتوکد در کلاس (حضوری یا آنلاین) و در حضور دبیر انجام شود تا اگر به مشکل برخوردند بتوانند از حضور دبیر استفاده کنند
ـ دروسی مانند طراحی معماری بهتر است برای داشتن دید بهتر از کار معماران بنام که از کتاب ها یا مجلات معماری استفاده کنند و آنها را نقد و بررسی کنند
ـ سهم عمده طراحی در کلاس انجام شود و تکالیف مشخص شده را با دقت در منزل انجام دهند
ـ تمرین زیاد برای دروس عملی
ـ از همه مهمتر زمان بندی مناسب دانش آموزان که طی یک برنامه ریزی دقیق طول سال بتوانند دروس عملی مانند ماکت، مبانی طراحی، اتوکد را در زمان معین تمام کنند
ـ مشارکت و تعامل در کارهای گروهی
ð ترسیم فنی
ـ انجام تکالیف عملی طبق زمانبندی کلاس در مدرسه (تکلیف علمی به منزل موکول نشود) زیرا فرصت خواندن دروس تئوری را می گیرد
ـ مهارت سرعت، دقت، تمیزی در معماری سه رکن اساسی است که بایستی رعایت شود
ـ مطالعه فراتر از کلاس در بعضی دروس (نقشه کشی و نقشه خوانی) در پایه یازدهم
ـ انجام دادن تکالیف باقی مانده عملی در روزهای پایانی هفته
ـ دانش آموز دید مناسبی از نماها و و جزئیات مختلف ساختمان ها داشته باشد و آنچه را که میبیند بتواند تجسم کند
ð متره و برآورد
ـ یادداشت کردن نکات مهم درس و خلاصه نویسی آنها
ـ حل کردن مسائل به صورت انفرادی و با تمرکز فراوان (سعی شود حل تمرین ها در همان روز انجام شود)
ـ زدن تست در رابطه با مسائل حل شده و نکات تئوری
ـ حل کردن نمونه سوالات نهایی در هر بخش به طوری که در آن مورد تسلط داشته باشد
ـ تجزیه و تحلیل مسائل به صورت عینی و حل کردن آنها به صورت گام به گام طبق جزوه
ð نقشه برداری
ـ یادداشت کردن نکات مهم درس و خلاصه نویسی آنها
ـ حل کردن مسائل به صورت انفرادی
ـ تمرین تکرار در حل تمرین
ـ انجام تکالیف درس تدریس شده در همان روز
ـ حتما دانش آموزان از ماشین حساب خود استفاده کنند و عملکرد آن را کامل بدانند
|
|